Nowoczesne gimnazjum po
lekcjach
Na drzwiach
Gimnazjum nr 2 ogłoszenie dla uczniów: Nowoczesne gimnazjum po lekcjach.
Nauka praktycznego zastosowania języka niemieckiego w krótkich formach
teatralnych. Chętni mile widziani.
Panie Joanna
Kozakiewicz (germanista) i Anna
Szołomicka (anglista)– młodzież jest kreatywna. Ambitna, mają twórcze
pomysły. To przyjemność pracować z nimi, są chętni, życzliwi, grzeczni,
pomagają sobie nawzajem. Duża część młodzieży jest taka.
Kacper Wesołowski,
jeden z uczniów uczestniczących w projekcie: - Jest ciekawie na tych
zajęciach. Sami tworzymy scenariusze. W obcym, w potocznym, języku. Monika Biedziak: - Mam satysfakcję
i cieszę się, że mogę z tego korzystać. Monika już myśli o egzaminach.
Pasję uczenia się angielskiego przejęła od taty.
Projekt,
finansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach
Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich, autorstwa Barbary Sieczki, Magdy Tomali i Małgorzaty
Matczak, jest przeznaczony do realizacji zajęć pozalekcyjnych dla
wszystkich uczniów. Część jego to wykorzystanie znajomości języków obcych –
niemieckiego i angielskiego – w praktyce. Uczniowie razem z opiekunami
przygotowują się inscenizację „Małego Księcia”, w formie żartobliwych scenek i dialogów
sytuacyjnych. Powstaje też klasyczny program TV, w nim wywiady z gośćmi,
prognozy pogody, wiadomości sportowe – wszystko po niemiecku. Pani Kozakiewicz
ma także plastyczne wykształcenie, w naukę niemieckiego wplata elementy kultury
artystycznej – proponuje młodzieży zrobienie projektu logo firmy, reklamy czy
scenografii. Jest też karaoke, po niemiecku
można śpiewać również... Anna Szołomicka zachęca, inspiruje młodych ludzi do
poznania innej, anglojęzycznej, kultury, chyba Goethe to powiedział, że tyle razy jest się człowiekiem,
ile języków obcych się zna... Nauczanie języka obcego powinno być zintegrowane,
powszechnie słucha się światowej muzyki, ogląda filmy, dobrze jest rozumieć
teksty piosenek i dialogów. Nowatorska forma nauczania spotyka się z dużym
odzewem u młodzieży. Nawet z
entuzjazmem, to się podoba. Nikt nie ogranicza form twórczej ekspresji, rozwija
się fantazję, zachęca do pracy w grupie, zespole. Jest bardzo wychowawcze; u
młodego człowieka, umiejącego płynnie wyrazić swoje zdanie w obcym języka,
wzrasta poczucie własnej wartości, odwaga na polu języka, rozwijają się zdolności do
porozumiewania się.
W Projekcie
wykorzystuje się komputer, multimedia, bardzo dobre specjalistyczne
oprogramowania dydaktyczne, które na stałe będą dostępne w szkolnej bibliotece.
Iwona Wróblak
grudzień 2007
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz