niedziela, 23 kwietnia 2017

Ja ci nie psuję domu, ty mi też nie psuj


            - Ludzie, którzy kochają zwierzęta, nie mogą nie kochać ludzi – tak przemawiał na jednym z polskich cmentarzy dla zwierząt duchowny zakonu Bernardynów. Kochając istoty czujące. Gatunek ludzki cechuje się największą wśród zwierząt agresją – twierdzą naukowcy.
            Jesteśmy częścią biosfery. Zachwianie subtelnej w niej równowagi może skończyć się eliminacją naszego gatunku. Miłość zwierzęcia wyzwala od  rozpęknięcia, którego doznaliśmy rozdzielając świat na „my” i „oni”- różni od homo sapiens sapiens.
            W piwnicy mojego bloku stoi zbita z drewnianych desek skrzynka – dom. Domieszkuje w niej białołapy kociak, przylepka, maskotka blokowa o  miłym usposobieniu. Wielu lokatorów go dokarmia (jest tłuściutki). Na nim, na tym domu – skrzyneczce wyłożonej w środku grubszą tkaniną jest napis: „KOT GACEK” (rzeczywiście ma duże uszka). To wizytówka. I dalej: „JA ci nie psuje domu, więc ty mi też nie psuj”. (Tej skrzynki.)


Iwona Wróblak
grudzień 2000 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz